A tájékoztató segítséget nyújt a lakosság számára az elektronikus ügyintézés megismeréséhez. A leggyakrabban felmerülő kérdéseket az alábbiakban foglaljuk össze.
ÜGYINDÍTÁS:
- január 1. napjától gazdálkodó szervezetek számára az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.
A Cégkapun keresztül történő űrlap beküldésére jogosult:
- elsősorban a cég törvényes képviselője, aki a tárhely szolgáltatást regisztrálta,
- illetve bármely olyan KÜNY( Ügyfélkapu) tárhellyel rendelkező magánszemély, akit erre a képviselő feljogosított.
A Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:
- „A nyomtatvány beküldése sikertelen. A megadott (Cégkapu rövid neve) feladó szervezet nem létezik.”
Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a Cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.
- „A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott ((Cégkapu rövid neve) feladó szervezet postafiókjához!”
Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.
- „A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott (Cégkapu rövid neve) feladó szervezetnél.”
Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került a Cégkapu tárhelyen.
EGYENLEG LEKÉRDEZÉS:
A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.
Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges, hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) a lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezési jogosultság a képviseletnél jelölt legyen.
ŰRLAP MÁSOLATOK
A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban, illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.
A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.
A Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás.)
Az igazolás jelenleg a következő címen érkezik a beküldő tárhelyére „Átvételi értesítő (Feladó: ASPONALLO, Dokumentum: ASP – ( Érkeztetőszám 16 karakter) – Címzett: (Címzett neve) – (Pontos beérkezés dátuma: ÉÉ:hh:nn óó:pp:mm formátumban.) Az űrlapmásolat feladója a TESZT – Magyar Államkincstár ASP központ gépi 1 (ASPONALLO) Hivatali Kapu.
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztató teljes terjedelemben itt olvasható:
elektronikus_ugyintezes_az_onkormanyzati_hivatali_portalon_20190524